wwwwwwwwwwwwwwwwwwww wwwwwwwwwwwwwwwww Duce vestea: Chirurgul Valentin Filip, cetatean de onoare al Alexandriei, cinste lui!!

vineri, 9 septembrie 2011

Chirurgul Valentin Filip, cetatean de onoare al Alexandriei, cinste lui!!


Valentin Filip

Medicul Valentin Filip este cel mai cunoscut doctor din Alexandria. Lucrează de trei decenii la Spitalul Judeţean din Alexandria ca şef al secţiei de chirurgie, a făcut peste 11.000 de operaţii şi a salvat tot atâtea vieţi. Anul acesta a fost ales cetăţen de onoare  al Alexandriei.
 Filip Valentin a plecat din comuna teleormăneană Piatra să facă Medicina în Timişoara. Recunoaşte că nu a plecat gândidu-se că va ajunge să profeseze pentru tot restul vieţii în Alexandria. A absolvit medicina cu 10 şi s-a întors ca medic stagiar la Spitalul Judeţean din Alexandria. A ajuns şeful secţiei de chirurgie în 1995, după ce a obţinut primariatul. De-alungul celor 32 de ani de carieră a făcut peste 11.000 de operaţii şi a salvat tot atâtea vieţi. Fiecare operaţie reuşită şi fiecare pacient salvat au fost pentru medicul Filip un motiv să meargă mai departe şi să rămână în spitalul din Alexandria. 
După trei decenii petrecute în spital, la secţia Chirurgie şi la Gardă, medicul Valentin Filip spune cu sinceritate că nu există un tip de operaţie sau de afecţiune pe care să nu le fi abordat. „  Pot să spun că de-a lungul timpului am operat toată gama intervenţiilor chirurgicale. Am abordat cancer digestiv cu localizare gastrică, intestinală, gastrectomii totale. Practicând medicina de urgenţă de-a lungul celor 30 de ani cât am făcut de gardă în spital a trebuit să fac şi operaţii de chirurgie vasculară, toracică” spune medicul. În 30 de ani a trecut de la chirurgia clasică la chirugia modernă, laparoscopică şi s-a adaptat la toate schimbările apărute în tehnica medicală.

Doctorul care a înfiinţat Urgenţele la Alexandria
Valentin Filip a fost timp de 10 ani şi directorul unităţii spitaliceşti din Alexandria. Mai întâi ca director adjunct şi, mai apoi, ca director general. De numele său se leagă înfiinţarea Unităţii de Primire Urgenţe de la Spitalul Judeţean din Alexandria. Tot de numele lui se leagă reabilitarea secţiei de anestezie şi terapie intensivă , a sălilor de operaţie şi a sălilor de naştere. „ Spitalul din Alexandria a fost printre primele din ţară care, în 2002, a înfiinţat cu resurse proprii sistemul informatic cu reţeaua de calculatoare a tuturor activităţilor spitalului. Spitalul Judeţean din Alexandria  a fost primul care a  organizat licitaţii electronice pentru achiziţionarea  medicamentelor şi materialelor sanitare necesare”, spune chirurgul
Şi totuşi nu dotările din spital şi modernizarea unităţii sunt lucrurile cu care se mândreşte cel mai mult medicul Filip. „  Cea mai mare realizare este că am populat spitalul cu medici, pentru că în momentul în care am ajuns eu director-adjunct a început să se depopuleze spitalul. Sunt zece medici care au venit în acea perioadă. Au venit şi au rămas aici “ spune medical Filip.

Titlul de cetăţean de onoare l-a luat prin suprindere

Valentin Filip a fost una dintre cele patru persoane care au primit anul acesta titlul de Cetăţean de Onoare al oraşului. Distincţia l-a luat prin surprindere şi recunoaşte că nu se aştepta. “Am fost surprins când am aflat că m-au ales . De ce? Pentru că eu umblu la starea de sănătate a omului, nu este ceva care se vede, nu e ceva palpabil, nu creşte ca să vezi rezultatele.” spune cu modestie medical Filip.


Ce-i place?

“ Îmi place deosebit de tare, ca după o zi de muncă istovitoare şi stresantă să-mi îngrijesc grădina, pomii şi gazonul. Îmi plac şi animalele, am foarte multe: câine, pisică, papagali”

Ce nu-i place?

“Nu îmi place falsitatea şi linguşeala.  Eu întotdeauna îi spun verde în faţă omului ce am de spus”


Întrebări şi răspunsuri  

De ce chirurgia, şi nu alt domeniu?

Este o specialitate extrem de grea, extrem de stresantă, dar satisfacţiile sunt totale. Puţini oameni fac ceea ce facem noi.

Cum aţi reuşit să treceţi peste momentele grele din carieră?
 „ Noi medicii, nu suntem nişte duri, cum s-ar crede. Avem sentimente şi fiecare caz ne impresionează în parte. Am păstrat un echilibru sufletesc întotdeauna”


PROFIL


Născut: 10 iunie 1951, comuna Piatra, judeţul Teleorman

Studii: Facultatea de Medicină Generală din Timişoara

Familie: căsătorit, are o fată de 32 de ani

Profesie: medic primar chirurgie generelă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu